Voiko SoMessa tehdä bisnestä?

Tänään sain kuulla, että B2B-myynnin ei kannata olla mukana sosiaalisessa mediassa, koska siellä ei saa kontaktia kasvotusten. En kuitenkaan kehdannut kysyä, että ovatko nämä firmat puhelinluettelossa tai onko sähköposti tuttu. Eihän niissäkään kommunikoida kasvotusten.

Valitettavan usein etenkin työasioissa ihmisillä on tapana vierastaa kaikkea uutta, vaikka se ei olisikaan erityisen uutta. Eihän sosiaalisessakaan mediassa ole oikeastaan muuta uutta kuin kätevämpi väline.

En tietenkään väitä, että joka firmalle olisi tarpeellista twiitata tukka putkella. Eikä vuorovaikutteisiin viestintäkanaviin kannata lähteä, jos niihin ei aio mitään panostaa. Kuitenkaan hyviä syitä poissaololle ei usein kuule.

Eikä kannata sitä paitsi olla huolissaan, Facebook on kuulemma jo vanhusten juttu.

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s